۱۷ آبان ۱۳۸۵، ۱۵:۵۲

فرماندار بیرجند در سالگرد اولین سفر استانی دولت در گفتگو با مهر:

در سالگرد نخستین سفر رئیس جمهور 550 پروژه به بهره برداری می رسد

در سالگرد نخستین سفر رئیس جمهور 550 پروژه به بهره برداری می رسد

فرماندار بیرجند در آستانه نخستین سفر استانی هیات دولت گفت: نتایج سفر به خراسان جنوبی به عنوان ملاک خوبی برای ارزیابی عملکرد دولت در سفرهای استانی است .

"محمد وحدتی" در گفتگو با خبرنگار مهر در بیرجند، در سالگرد اولین سفراستانی هیات دولت با اشاره به اینکه سفربه خراسان جنوبی اولین تجربه هیات دولت و آغاز سفرهای دوره ای بوده است، یادآور شد: انجام یک ارزیابی و بررسی پس ازگذشت یک سال از سفر هیات دولت به خراسان جنوبی و میزان اجرایی شدن مصوبات و میزان دقیق بودن و کارشناسی بودن آنها ضروری است.

فرماندار بیرجند از خدمات دولت در منطقه محروم خراسان جنوبی به عنوان یک سرمایه و پشتوانه قوی برای مردم کشور یاد کرد و افزود : اگر گزارش نتایج اولین سفر استانی رئیس جمهور به کشور و گستردگی خدمات در این منطقه محروم به مردم ارائه شود مایه دلگرمی و ایجاد نیروی مضاعف تر مسئولین درخدمت رسانی بهترخواهد شد .

وی ازشهرستان بیرجند که نیمی از جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می دهد به عنوان بستری از حوادث کمبودها و نواقص مختلف از جمله زلزله ،‌سرمازدگی ،‌خشکسالی و ... یاد کرد و افزود : به برکت سفر رئیس جمهور بخش عمده ای از این مشکلات در ارائه خدمات و رفع کمبود ها و نارسایی ها برطرف شد.

محمد وحدتی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تنها در شهرستان بیرجند 800 پروژه عمرانی  تامین اعتبار شده ، افزود: با تلاش مدیران بیش از 550 پروژه با اعتبار400 میلیارد ریال در سالگرد سفر در  بیرجند به بهره برداری می رسد که این امر در تاریخ توسعه و عمران یک شهر رکورد محسوب می شود.

وی یادآور شد : جهاد کشاورزی با 157 ، شهرداری بیرجند با 120، مخابرات بیرجند با 100 ، نوسازی مدارس با 33 پروژه بیشترین آمار پروژه های عمرانی خدماتی را به خود اختصاص داده اند.

فرماندار بیرجند در بحث زمین و مسکن که مشکل اساسی مردم شهرستان است، تصریح کرد: انتقال پادگان 04 به خارج شهر و آزادسازی بیش  ازهزار هکتار از اراضی محدوده خدماتی و اضافه شدن 400 هکتار به محدوده خدماتی شهری، اوراق مشارکت جهت بهسازی بافت فرسوده شهر بیرجند و تامین اعتبار لازم از طریق بانک جهانی، احداث 200 واحد مسکونی جهت محرومین ، اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 100 خانوار ، تهاتر اراضی مسکن و شهرسازی با بنیاد مسکن و تخصیص اعتبار جهت بازسازی و مقاوم سازی بیش از 1800 واحد روستایی با اعتبار 90 میلیارد ریال در قالب برنامه های میان مدت و درازمدت ازجمله اقدامات موثر در حل مشکل مسکن بیرجند می باشد.

وحدتی از افزایش 250 لیتردر ثانیه آب به شبکه شهری خبر داد و افزود: رشد چشمگیر اجرای طرح فاضلاب شهر بیرجند، تسریع عملیات گازرسانی پروژه ای که در سایر شهرها نزدیک به 10 سال به طول می انجامد در این شهر در کمتر از 2 سال به بهره برداری خواهد رسید، احداث خط 400 کیلووات بیرجند به یزد و بیرجند به زاهدان تا سال 87، واگذاری انشعاب برق رایگان به روستائیان کم درآمد، تسریع در مطالعه و اجرای راه آهن سراسری شرق کشور، تکمیل پروژه دو بانده کردن مسیر بیرجند - خوسف که هفته آینده رسما افتتاح می شود و شروع عملیات دوبانده شدن مسیر بیرجند- قاین و بیرجند- سربیشه، ایجاد راه های ارتباطی به معدن قلعه زری، آب گرم لوت و توسعه راه های روستایی اقداماتی بوده که در جهت بالا بردن سطح کمی و کیفی برداشته شده است.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: توسعه فرودگاه بیرجند و بین المللی شدن آن طی 2 سال آینده، توسعه اماکن ورزشی و تعاونی ها، توجه به مساجد و بقاع متبرکه، احداث بیمارستان 200 تختخوابی و اورژانس های بین راهی و مراکز دانشگاهی و پزشکی، توجه به زیرساخت های نظامی انتظامی، احدث واحد پترشیمی در خوسف، احداث جایگاه های گاز طبیعی در سطح بیرجند، اتصال شبکه مخابراتی مرکز استان به شهرهای مختلف از طریق فیبر نوری، راه اندازی گمرکات، توجه به کشت گلخانه ای و سیستم های آبیاری تحت فشار و دهها پروژه ریزو درشت دیگر در سالگرد سفرهیات دولت افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وحدتی در پایان خاطرنشان کرد: با تحلیل ارقام فوق به این واقعیت می رسیم که هر چند ارتقا بیرجند به مرکز استان باعث فشار مضاعف بر مردم در بخش های مسکن و خدمات شده، اما این نقایص در سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور و هیات دولت جبران شد.

کد خبر 403919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha